Akumulatora kompānijas CATL, Samsung, SK un Panasonic, kā arī elektrisko transportlīdzekļu ražotājs Tesla visi konkurē par liela mēroga ražošanu, lai vadītu tirgu.Sakarā ar stagnējošu elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas apjomu vai pastāvīgo elektrisko transportlīdzekļu trūkumu, akumulatoru ražotāji arvien vairāk pievērš uzmanību nākamās paaudzes cilindriskajām baterijām ar izmēru 4680.
Saskaņā ar analītiķu un nozares iekšējo personu teikto, tā sauktais 4680 akumulators ar diametru 46 milimetros un 80 milimetru garums ir spēles mainītāja akumulatoru nozarē.
Salīdzinot ar tradicionālo 2170 modeli, 4680 akumulatora enerģijas blīvums tiks palielināts par 5 reizēm, izejas jauda tiks palielināta par 6 reizēm, un elektrisko transportlīdzekļu braukšanas diapazons tiks palielināts vismaz par 20%.
Lai arī mīksto iepakojumu un prizmatiskās baterijas ir visizplatītākie akumulatoru veidi daudziem elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, ņemot vērā 4680 cilindriskā akumulatora priekšrocības, daži automašīnu ražotāji, ieskaitot BMW, General Motors un Stellantis, pakāpeniski izmanto 4680 cilindrisko bateriju.
Atšķirība starp 2170 akumulatoru un jaunāku 4680 akumulatoru
Bet ir arī daži izaicinājumi.Lielākais izaicinājums var būt liela mēroga ražošanas tehnoloģiskais izaicinājums.Gandrīz visi galvenie akumulatoru ražotāji, ieskaitot Dienvidkorejas milžu LG New Energy, SK ON un Samsung SDI, cenšas masveidā ražot baterijas, taču neviens uzņēmums nav apgalvojis, ka to vēl nav sasnieguši.
LG Jauns enerģijas plāno sākt masveida ražošanu no decembra
Pēc tam, kad Ķīnas Catl un BYD, LG New Energy amatpersona, pasaulē trešais lielākais akumulatoru uzņēmums, sacīja: "Ja masveida ražošana kļūs par realitāti, tā mainīs spēles noteikumus. 4680 akumulators ir ierocis, kas var mainīt tirgudinamika
Šā gada sākumā LG New Energy izpilddirektors Kim Dong Myung paziņoja, ka uzņēmums plāno sākt masveida tesla lielāku cilindrisku bateriju ražošanu jau augustā.
Uzņēmuma vadītāji tagad ir paziņojuši, ka viņi sagaida, ka no decembra sāks masveida 4680 bateriju ražošanu, kas ir četrus mēnešus vēlāk, nekā sākotnēji plānots.Ja tas būs veiksmīgs, LG New Energy kļūs par pasaulē pirmo uzņēmumu, kas to darīs.
LG New Energy ir paziņojis, ka tas nodrošinās jaunas baterijas Tesla un citiem klientiem.Šim jautājumam ir liela nozīme, jo saskaņā ar ziņojumiem Tesla smagi strādā, lai izstrādātu 4680 baterijas saviem elektriskajiem transportlīdzekļiem, taču tam ir tehniskas grūtības, ieskaitot zemu produktu ražošanu.
Super vienas šūnas akumulators
Salīdzinot ar esošajām tradicionālajām baterijām, 4680 akumulatoram ir augstāka efektivitāte, augstāka drošība un zemākas izmaksas, un tāpēc to parasti sauc par superšūnu akumulatoru.
4680 akumulatora svars ir tikai 70% līdz 80% no līdzīgām mīksto iepakojuma vai prizmatisko baterijām, vienlaikus saglabājot tādu pašu enerģijas blīvumu, kas nozīmē ilgāku braukšanas diapazonu.
Tam nav nepieciešams atsevišķs modulis, kas ļauj vienkāršākai akumulatora pārvaldības sistēmai (BMS) un tāpēc drošāk.
Tomēr nozares iekšējie pārstāvji saka, ka cilindrisku bateriju ražošana, kas satur galvenos komponentus, piemēram, katodus, anodus, elektrolītus un separatorus, ir izaicinājums.Analītiķi saka, ka 4680 akumulatoru pilnībā komercializē vismaz 10 gadus, līdz elektriskie transportlīdzekļi var prasīt vismaz 10 gadus.
Intensīva konkurence
Sakarā ar cietvielu bateriju attālumu akumulatoru ražotāji konkurē, lai izstrādātu 4680 baterijas.
Samsung SDI plāno sākt masveida 4680 bateriju ražošanu no nākamā gada, gadu agrāk nekā sākotnējais plāns 2026. gadā.
Samsung SDI šobrīd ražo 2170 un 1865 cilindriskas baterijas viedtālruņiem un citām mazām elektroniskām ierīcēm.
SK ON ir SK Innovation meitasuzņēmums, lielākais enerģijas uzņēmums Dienvidkorejā, kas darbojas ar darba grupu, kuru vada tieši izpilddirektors, lai izstrādātu savu 4680 akumulatoru.
Panasonic Holdings Corp jau iepriekš ir paziņojis, ka tā sāks ražot 4680 baterijas šogad, un tagad uzņēmums ir noteikusi 2025. gadu kā mērķa gadu liela mēroga ražošanai.
Nozares amatpersonas ir paziņojušas, ka Ķīnas CATL, kas pazīstams ar zemu izmaksu LPF (litija dzelzs fosfāta) baterijām, arī izstrādā 4680 akumulatoru.Tomēr tehnoloģisko problēmu dēļ jauna akumulatora izstrāde var aizņemt uzņēmumu ilgāk nekā tā konkurenti.
Nozares iekšējie pārstāvji sacīja: "Ja Dienvidkorejas akumulatoru uzņēmumi uzņemsies vadību jaunas paaudzes bateriju izstrādē, viņiem būs lielas priekšrocības, piesaistot lielu skaitu BMW, Mercedes Benz un citas automašīnas, kas izmanto prizmatiskas baterijas, kas ražotas Ķīnā