Saskaņā ar ziņojumiem, nozares iekšējie pārstāvji prognozē, ka Ķīnas silīcija karbīda (SIC) mikroshēmu cena nākamajos divos gados samazināsies līdz pat 30%.
Tas tiek attiecināts uz arvien lielāku vietējo ražotāju skaitu, kas iegūst elektrisko transportlīdzekļu sertifikāciju un paplašina to ražošanas iespējas.Saskaņā ar avotiem ir sagaidāms, ka Ķīnas piegādātāju sic komponenti līdz 2025. gada beigām sāks iekļūt elektrisko transportlīdzekļu tirgū plašā mērogā, pārkāpjot starptautisko piegādātāju dominējošo stāvokli tirgū.
Ķīnas ražotāji sāka vēlāk nekā viņu vienaudži SIC attīstībā un joprojām ir SiC Mass ražošanas sākumposmā.Ķīnas tirgus, it īpaši elektrisko transportlīdzekļu jomā, joprojām ir ļoti atkarīgs no SiC mikroshēmu importa.
Tomēr paredzams, ka SiC spēcīgais attīstības impulss Ķīnā mainīs SIC tirgus modeli.Avoti saka, ka Tesla, BYD, Ideal un Xiaomi ir aprīkojuši savus populāros elektrisko transportlīdzekļu modeļus ar SIC komponentiem.
Saskaņā ar avotiem līdz 2025. gadam ķīnieši izgatavoja SiC epitaksiālās vafeles, lai apmierinātu vietējo pieprasījumu.
Galvenie SIC komponentu ražotāji Ķīnā ir Tianyue Advanced, Xinlian Integrated un Silan Microelectronics.Pēc avotiem, šie uzņēmumi ir sasnieguši ievērojamu izaugsmi savā SIC biznesā.
Elektrisko transportlīdzekļu tirgus joprojām ir lielākais SIC ierīču noieta tirgus.Avoti norāda, ka 2024. gada pirmajā pusē elektrisko transportlīdzekļu izmaksas, izmantojot SIC ierīces, samazināsies par 15% līdz 20%, un SIC vienības cena ir pazeminājusies līdz līmenim, kas salīdzināms ar IGBT.
Avots piebilda, ka cenu kritums padarīs SIC komponentus plašāk pieejamus, un līdz 2025. gadam, kad palielinās 8 collu vafeļu ražošanas jauda, cenas var samazināties pat par 30%.